نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و قرقیزستان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاریخ سازی جوانان افغانستانی | تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی رفت مشهد خانه فوتسال افغانستان مرتضایی: آسیا باید باور کند که در فوتسال قدرتی به‌نام افغانستان وجود دارد پخش زنده بازی افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید آخرین وضعیت آب و هوا در ولایت‌های افغانستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیادت رئیسی از بیماران افغانستانی در بازدید از بیمارستان شهدای یافت‌آباد + عکس معاون وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو درباره افغانستان به قطر و پاکستان سفر می‌کند تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد
سرخط خبرها

تماشای رنج دیگران | وقتی یک عکاس خبری رسالت‌ خود را فراموش می‌کند

  • کد خبر: ۹۲۷۱۷
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
تماشای رنج دیگران | وقتی یک عکاس خبری رسالت‌ خود را فراموش می‌کند
انتشار ویدئوی گفتگو‌ی عکاس ایرانی با مادر افغانستانی درباره فروش کودک‌اش واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی به همراه داشت.

سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ عکاسی خبری یکی از ژانر‌های مهم در دنیای عکاسی است که در چند دهه اخیر نقش زیادی در روایت واقعی اتفاقات داشته و براساس تعریفی که از آن ارائه شده است؛ عکاسان خبری، همان نویسندگان مقاله و مخبران خبر به وسیله تصویر یا همان عکس هستند. عکاسان خبری در ایران هم نقش مهمی در ثبت اتفاقات مهم تاریخی مثل انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بلایای طبیعی داشته اند.

تحولات مهم سیاسی و اجتماعی در افغانستان باعث شده است که این کشور به یکی از مهم‌ترین جغرافیا‌ها برای عکاسان خبری دنیا تبدیل شود. کشوری که در چهاردهه اخیر دستخوش تحولات سیاسی و جنگ‌های مختلف بوده و در طول این سال‌ها عکس‌های مهمی از آن کشور ثبت و منتشر شده است.

در طول سال‌های گذشته، عکاسان ایرانی زیادی به افغانستان سفر کردند و با ثبت عکس‌هایی از رنج و درد مردم مظلوم این کشور، سهم مهمی در انعکاس واقعی اتفاقاتی که در آن جغرافیا در حال وقوع بود، داشته اند.

پس از آنکه طالبان دوباره در افغانستان به قدرت رسیدند، عکاسان ایرانی اولین افرادی بودند که برای پوشش اتفاقات به هرات، کابل، پنجشیر و شهر‌های دیگر این کشور سفر کرده اند و عکس‌های آن‌ها به منبعی مهم برای آگاهی از وضعیت امروز مردم افغانستان تبدیل شد.

تماشای رنج مردم افغانستان که این روز‌ها به دلیل وضعیت اقتصادی نابسامان آن کشور از شرایط خوبی برخوردار نیستند، باعث شد که بعضی عکاسان با فراموش کردن رسالت واقعی خود که ثبت اتفاقات و تلاش برای اطلاع رسانی صحیح از وضعیت مردمی است که تحت تأثیر سیاست‌های نادرست قرار گرفته اند و برای حل مشکلات اقتصادی خود ناچار هستند تا فرزندان خود را به دیگران بفروشند، به سوژه یکی از این عکاسان تبدیل شد و متأسفانه غفلت این عکاس و انتشار ویدئویی از این اتفاق با واکنش‌های زیادی در فضای مجازی مواجه شد.

تماشای گفتگو با مادری که قصد داشته از روی ناچاری فرزند خود را بفروشد، رنج زیادی را به قلب انسان وارد می‌کند.

«بهروز مهری» عکاس صاحب نام ایرانی در واکنش به این ویدئو نوشته است: «ویدئویی که یلدا معیری منتشر کرد، سقوط اخلاقی و حرفه‌ای یک انسان و عکاس خبری است. پس از گذشت ۲ روز ایشان حتی حاضر به عذرخواهی هم نشده است. در این شرایط انجمن صنفی عکاسان مطبوعات باید اظهارنظر کند و درباره ادامه عضویت وی تصمیم بگیرد تا شاید شاهد تکرار چنین رفتار‌های غیرانسانی نباشیم.»

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->